Primelink välkomnar en ny medarbetare
Affärssystemsföretaget Primelink Solutions AB växer och rustar nu inför nästa steg genom att rekrytera Andreas Johansson som ny säljchef för sin verksamhet i Sverige. Han kommer närmast från liknande roll hos branschkollegan Intelliplan där han jobbade i ca 4,5 år med försäljning och ledning. Andreas har en lång erfarenhet av försäljning av IT-relaterade tjänster och har också arbetat flera år med rekrytering och headhunting.

Så här säger Andreas själv om att börja på Primelink Solutions:
– Jag ser fram emot att bygga vidare på Primelinks resa som etablerad systemleverantör till bemanning- och rekryteringsföretag i Sverige. Dessutom får jag chansen att arbeta tillsammans med tidigare kollegor som kan väldigt mycket om bemanningsbranschen. Och inte minst så har man vidareutvecklat produkten eBemanning med många smarta funktioner som underlättar våra kunders vardag.
– Det som driver mig är viljan att hjälpa våra kunder varje dag med funktioner som utvecklats med en god förståelse för hur bemanningsaffären och teknik kan fungera tillsammans och det är ju precis där Primelink vill vara, säger Andreas.

Om Primelink
Primelink utvecklar, driftar och marknadsför det webbaserade bemanningssystemet eBemanning. Produkten eBemanning är det lättarbetade intuitiva affärssystemet för bemanningsföretag som vill ha moderna och kraftfulla verktyg för sina medarbetare utan att ge avkall på stödet för kollektivavtal och avancerade ekonomifunktioner. Resultatet är korrekta löner till personal och rätt faktura till kund med automatisk integration till de flesta lön- och ekonomisystem på marknaden. Systemet eBemanning finns lätt tillgängligt i molnet och kombinerar ett lättanvänt gränssnitt som fungerar på dator, platta och mobil.